Byc rodzicem

Kołysanka dla Okruszka

Królu mój, ty śpij, ty śpij, a ja,
Królu mój, nie będę dzisiaj spał.
Kiedyś tam będziesz miał dorosłą duszę,
Kiedyś tam, kiedyś tam …
Ale dziś jesteś mały jak okruszek,
Który Los rzucił nam.

Skarbie mój, ty śpij, ty śpij, a ja,
Skarbie mój, do snu ci będę grał.
Kiedyś tam będziesz spodnie miał na szelkach,
Kiedyś tam, kiedyś tam …
Ale dziś jesteś mały jak muszelka,
Którą Los rzucił nam.

Seweryn Krajewski

Mam corcie, nie syna, ale ta kolysanka i tak wzrusza mnie do lez. Bedac w ciazy, wydawalo mi sie, ze unikne wyglaszania banalow (tak wtedy o tym myslalam) w stylu – „to przychodzi wraz z macierzynstwem”, „ta mala istotka daje mi najwieksze szczescie”. Chcialam oszczedzic bezdzietnym kolezankom nagonki.

Ale jak moge nie mowic o tym najcudowniejszym uczuciu na swiecie? Jak bagatelizowac szczescie  wypelniajace mnie, kiedy patrze na moje malenstwo, jak zapomniec o strachu, ze cos zlego sie jej przydarzy czy pragnieniu usuniecia najmniejszej przeszkody na jej drodze zycia? To jest cos, co definiuje mnie jako kobiete i jako czlowieka. Radosc macierzynstwa daje mi poczucie sensu zycia.

Wlasciwie powinnam pisac o radosci rodzicielstwa… Obserwuje duzego A. i nie moge sie nadziwic, jak bardzo on kocha nasza mala coreczke i jak mocno ona zmienila jego postrzeganie swiata i wartosci w zyciu.

Teraz pozostaje nam troszczyc sie o nasz maly skarb najlepiej jak umiemy, oraz pamietac, aby w odpowiednim czasie  pozwolic jej zyc wlasnym zyciem. Dla nas i tak zawsze bedzie Okruszkiem.

0 Responses to “Byc rodzicem”



  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

